اگر رنگ اکریلیک روی پارچه و لباس بریزد، چگونه آن را پاک کنیم ؟

ممکن است شما در حین کار و رنگ کردن دیوار یا تابلو نقاشی تان با استفاده از رنگ اکریلیک دچار مشکلاتی همچون ریختن رنگ بر روی لباستان شوید و آن لحظه متوجه ریخته شدن ان نشوید و پس از خشک شدن رنگ آن را ببینید . در این حالت شاید فکر کنید که به دلیل خشک شدن کامل رنگ دیگر هیچ راهی برای پاک شدنش نباشد. اما در ادامه ی این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم، پس بهتر است این تصور اشتباه را که رنگ اکریلیک در صورت خشک شدن پاک نخواهد شد را کنار بگذارید و به دنبال یک راه حل منطقی و پاسخ سوال چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم باشید.
هنگامی که به دنبال پاسخ به پرسش چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم هستید، بهتر است برای پاک کردن این لکه های رنگ از روی لباس و پارچه به دنبال استون باشید. البته استون به تنهایی برای پاک کردن این لکه ها کافی نمیباشد، چاقو و کاردک و مایع ظرفشویی و اسفنج را نیز به همراه داشته باشید. حال به طور خلاصه و در مراحل مختلف به شما میگویم که چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم.

چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم

چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم

مراحل قدم به قدم پاک کردن رنگ اکرلیک

  1. در اولین مرحله بهتر است رنگ اضافی را با کاردک رنگ از روی پارچه و یا لباس جدا کنید.
  2. در مرحله ی دوم لباس یا پارچه ی مورد نظرتان را باید زیر آب گرم گرفته و کاملا خیس کنید. سپس سعی در شستشوی ان داشته باشید تا مقداری از رنگ را از آن ناحیه خارج کنید.
  3. به مقدار یکسان داخل یک ظرف پر از آب مایع ظرفشویی بریزید و سپس اسفنجی را داخل آن قرار دهید و اجازه دهید تا محلول آب و مایع را به خود جذب کند. سپس آن را روی قسمتی که رنگ اکریلیک ریخته شده است بکشید. تا آنجا اسفنج را روی لکه فشار دهید که مقداری از رنگ خارج شود و سپس پارچه را با آب گرم ، آبکشی کنید.
  4. حال نوبت است که به سراغ استون برویم و به پرسش چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم ، پاسخ کامل بدهیم. مقداری از پنبه تان را به استون آغشته کنید و سپس با ضربات متمادی بر روی لکه توسط پنبه استون دار، منتظر پاک شدن و کمرنگ شدن رنگ اکریلیک باشید. نکته :توجه داشته باشید که در ابتدا حتما تشخیص دهید که آیا رنگ ریخته شده بر روی لباس یا پارچه شما ، رنگ اکریلیک است یاخیر،ز یرا ما در این مرحله تنها به سوال چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم ، پاسخ داده ایم و این روش برای تمامی رنگ ها کارآمد نخواهد بود. نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت میباشد آن است که جنس پارچه است، جنس پارچه شما باید به گونه ای باشد که توسط استون آسیب نبیند. برای مثال پارچه هایی که از جنس استات یا تری استات هستند در هنگام برخورد با استئن اسیب میبینند.

روش های پاک کردن رنگ اکریلیک بر روی سطوح چوبی و یا سرامیک

در این جا ما به شما سه روش را آموزش میدهیم تا شما بتوانید به راحتی لکه های حاصل از رنگ اکریلیک را از روی سطوح چوبی و سرامیکی پاک کنید.

چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم

چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم

روش اول

وقتی که به فکر پاسخ به سوال چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم میگردید ، بهتر است به دنبال الکل و کاردک نقاشی ، بگردید. شما باید در ابتدا رنگ اکریلیک را توسط کاردک از سطح چوبی و یا سرامیکی مورد نظرتان، بتراشید . توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از کاردک نقاشی و خراشیدن رنگ از سطح چوبی و یا سرامیکی به گونه ای باشد که به خود چوب و یا سرامیک کف سالن آسیب وارد نشود و تنها یک لایه ی سطحی را بخراشید. حال نوبت آن است که پارچه ای را آغشته به الکل کنید و روی کف آن قسمت بکشید و منتظر پاک شدن آن رنگ اکریلیک باشید. سپس باید توسط یک پارچه تمیز و خشک آثار باقی مانده را تمیز کنید.

روش دوم

دومین روشی که برای پاسخ به سوال چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم برای سطوح چوبی و سرامیکی در نظر گرفته شده است ، استفاده از محلول متیلن کلراید میباشد. این محلول قدرت بسیار بالایی در پاک کردن رنگ های اکریلیک از سطوح چوبی و سرامیکی دارد و شما میتوانید از آن برای هر قسمت از سالن که دچار این مشکل شده است استفاده کنید. این محلول بسیار پر قدرت می باشد و در هنگام استفاده از آن بهتر است از دستکش و ماسک استفاده کنید. محلول متیلن کلراید دارای بوی نامطبوعی است که ممکن است برای تنفس نیز مشکل ایجاد کند ، در این حالت پنجره و در ها و یا تهییه را باز بگذارید تا تنفستان دچار مشکل نشود.

روش سوم و نتیجه گیری پاسخ به سوال چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم؟

هنگامی که به دنبال پاسخی مناسب برای پرسش چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم ، میگردیم میتوانیم به روش های سنتی نیز رجوع کنیم . روش هایی همچون استفاده از سمباده و سیم ظرفشویی به شرطی که حواسمان باشد تا روی سطوح چوبی و یا سرامیکی ، خراش و صدمه ایجاد نشود. برای جلوگیری از آسیب دیدگی این سطوح میتوانید این کار را به آرامی و با حوصله انجام دهید و از عجله کردن بپرهیزید. این روش بیشتر در هنگامی استفاده می شود که میزان رنگ اکریلیک ریخته شده بر روی سطوح چوبی و سرامیکی کم باشد و نیازی به استفاده از دو روش اول نباشد.

همان طور که مشاهده کردید ، در این مقاله سعی بر آن بود که متداول ترین و بهترین روش های پاک کردن رنگ اکریلیک از روی سطوح مختلف را به شما معرفی کنیم. به طور خلاصه باید گفت که شما باید در ابتدا جنس سطحی که روی آن رنگ اکریلیک ریخته شده است را در نظر بگیرید و سپس به روش های معرفی شده در پاسخ به سوال چگونه رنگ اکریلیک را پاک کنیم، مراجعه کنید.