رنگ اکرلیک چیست و قیمت هر مترمربع آن چقدر است؟

چگونه از رنگ اکرلیک برای نقاشی استفاده نماییم

از سال های 1950 به بعد رنگ اکرلیک مورد استفاده عموم افراد قرار گرفت و از همان تاریخ نیز جزء رنگهای پر طرفدار شناخته شد. بعد از این تاریخ نیز همواره رنگ های جدیدتری از این نوع رنگ اکرلیک معرفی شد.
از این رنگ مدل های گوناگونی در بازار موجود است و قابل خریداری برای افراد است مانند: تیوپی، قوطی، بطری های یلاستیکی و یا بطری های کوچک جوهری. غلظت رنگ های اکرلیک عرضه شده نیز بسیار متنوع و زیاد است. شما می توانید غلظت بسیار زیاد آن که شبیه به رنگ روغن است را نیز داخل تیوپ خریداری نمایید. هنگام خریداری کردن رنگ اکرلیک دقت کنید که بسته بندی آن غیر قابل نفوذ باشد و در آن اثری از ورود هوا مشاهده نشود. زیرا در این صورت رنگ اکرلیک در معرض هوا خشک می شود.

نحوه استفاده از رنگ اکرلیک

هنگامی که لازم است از رنگ اکرلیک برای نقاشی استفاده کنید می توانید به مقدار معینی از آب برای رقیق نمودن آن استفاده کنید. اما این نکته را فراموش نکنید مقدار آب اضافه شده باید حد مشخصی باشد در غیر این صورت آب باعث شکستن و پخش شدن رنگ شده و بلورهای کوچکی در رنگ اکرلیک پدید می آید. اگر برای مورد مصرف خود نیاز به رنگ بسیار رقیق دارید بهتر است که از رنگ اکرلیک به شکل جوهر خریداری نمایید.

استفاده از ماده فلو مدیوم برای رقیق نمودن رنگ اکرلیک بلامانع است. این ماده یک ماده بی رنگ از جنس پلیمر است. این ماده را به رنگ اضافه نموده و غلظت رنگ را کاهش دهید. نکته مثبت این ماده این است که مقدار مصرف این ماده برای رقیق نمودن رنگ بدون اندازه است و تاثیری مخربی بر رنگ اکرلیک ندارد فقط باعث پخش شدگی رنگ به نحوه بهتر می شود.

قیمت هر مترمربع رنگ اکرلیک

قیمت هر مترمربع رنگ اکرلیک

رنگ اکرلیک را می توان با استفاده از روش هایی به صورت رنگ روغن مورد استفاده قرار داد. این نوع رنگ به واسطه رنگ های روشن خود شناخته می شود اما رنگ هایی در این نوع رنگ اکرلیک وجود دارد که بسیار به رنگ روغن شبیه هستند و بدون این که از این رنگ تشخیص داده شوند مورد استفاده قرار می گیرند.
بعضی مواد در بازار وجود دارد که می تواند فرایند خشک شدن رنگ اکرلیک را به تاخیر بیاندازند و شما بتوانید به سادگی مانند رنگ روغن از آن استفاده نمایید.

شروع فرایند رنگ کردن با رنگ اکرلیک چگونه است

از رنگ اکرلیک می توان در بسیاری از موارد استفاده نمود مانند: کاغذ، بوم، چوب، لباس، سیمان؛ آجر، فلز و.. اگر موارد مصرف برای رنگ آمیزی شما بسیار براق و یا چرب هم نباشد می تواند برای رنگ آمیزی توسط این رنگ مناسب باشد زیرا این رنگ خود دارای چربی در مواد ترکیبی خود است. اما این گونه از موارد نیازی به زیر سازی در ابتدای کار ندارند.

اما اگر سطح شما دارای ناهمواری در سطح خود باشد باید ابتدا به زیر سازی آن اقدام نمایید. برای این که سطح شما رنگ اکرلیک را به راحتی جذب نماید بهتر است اول یک لایه رنگ مناسب سطح را پوشش دهید. سپس بر روی این سطح از بتونه برای گرفتن درزها و شکاف ها و ناهمواری ها استفاده کنید. بعد از اتمام کار دوباره سطح را با یک لایه رنگ دیگر پوشش داده و بعد سطح مورد نظر آماده برای رنگ شدن توسط رنگ اکرلیک است.
رنگ اکرلیک به واسطه داشتن عمر طولانی و کیفیت چسبندگی زیاد و نداشتن آلودگی شیمیایی برای بسیاری از مصارف نظیر صنایع دستی و کلاژ نیز مورد استفاده است.

قیمت هر مترمربع رنگ اکرلیک

قیمت هر مترمربع رنگ اکرلیک

قیمت متر مربع رنگ اکرلیک

در هنگام نقاشی با رنگ اکرلیک بسیاری از موارد در یک نقاشی بدون نقص موثر است. و تمام این موارد هم در قیمت گذاری متر مربع رنگ اکرلیک تاثیر گذار نیز است.
همان گونه که گفته شد قبل از رنگ کردن سطح با رنگ اکرلیک باید سطح مورد نظر زیر سازی شود و این زیر سازی می تواند با رنگ پلاستیک و یا رنگ روغن انجام پذیرد.
اگر شما به دنبال نقاشی ساختمان خود با قیمت متر مربع ارزان تر هستید می توانید از رنگ پلاستیک برای زیر سازی ساختمان خود استفاده کنید در این صورت در هزینه ها تا مقدار زیادی صرفه جویی می کنید. اما اگر کیفیت بهتر و مناسب تری می خواهید و قیمت متر مربع رنگ اکرلیک برای شما اصلا مهم نیست از رنگ روغن برای زیرسازی استفاده نمایید. استفاده از رنگ روغن به عنوان زیر سازی به رنگ اکرلیک شما دوام و عمری طولانی تر خواهد داد.

اما تنها این امر بر قیمت رنگ اکرلیک شما تاثیر نمی گذارد. استفاده از رنگ اکرلیک نامرغوب نیز هزینه شما را افزایش می دهد اما از کیفیت رنگ ساختمان شما هم می کاهد. این نکته را هیچ گاه فراموش نکنید که هنگام خرید رنگ اکرلیک دقت کنید از رنگی خریداری نمایید که قابلیت شستشوی صد در صد را دارا باشد. در این صورت ممکن است که قیمت تمام شده برای شما کمی گرانتر شود اما با خیال آسوده تر از رنگ اکرلیک خریداری شده استفاده می کنید. عمر و دوام این نوع رنگ نیز بسیار بیشتر از انواع دیگر است.

دقت کنید هنگام استفاده از رنگ اکرلیک حتما از غلتک برای این کار استفاده نمایید. استفاده از قلم مو در این کار به هیچ عنوان کاربرد ندارد.
سعی کنید از شرکت های معتبر در زمینه تولید رنگ اکرلیک رنگ مورد نظر خود را تهیه نمایید. کیفیت رنگ تولید شده توسط این شرکت ها بسیار بهتر از انواع مشابه است.

در صورت وجود هر گونه سوال و مشکل می توانید به سایت ما مراجعه و با مشاوره با کارشناسان ما مشکل خود را حل نمایید. رنگ اکرلیک تولیدی این شرکت از مرغوبترین و با کیفیت ترین نوع در این زمینه است. قیمت این نوع رنگ نیز در شرکت ما نسبت به شرکت های مشابه بسیار مناسب تر است. با خرید از سایت فروشگاهی ما از خرید مطمئن و با کیفیت محصول انتخابی خود سود ببرید.