نقاشی مدرن ساختمان

نقاشی مدرن ساختمان با استفاده از تکنیک های خاص نقاشی ساختمان انجام می شود که یک استادکار حرفه ای بخوبی می داند چگونه رنگ ها را در کنار یکدیگر بکار گیرد یا چه رنگ هایی مخصوص چه فضاهایی است. در واقع نقاشی مدرن ساختمان سمت و سویی خاص را دنبال می کند تا نقاشی بخش های مختلف ساختمان را با اثاثیه، سلایق و تناسب رنگ ها با یکدیگر اجرا کند.

در این مقاله قصد داریم هر آنچه در مورد نقاشی مدرن ساختمان و باید و نباید های رنگ آمیزی اتاق های مختلف است را با شما در میان بگذاریم. تا پایان این مقاله همراه نقاشی ساختمان باران باشید.

نقاشی ساختمان مدرن

نقاشی ساختمان چیست؟

تعریف نقاشی ساختمان: پوشاندن سطوح مختلف با استفاده از رنگ برای جذابیت و زیبایی هر چه بیشتر مکان های مختلف.

تعریف نقاش ساختمان : فردی حرفه ای و با تجربه که در پوشاندن سطوح از مهارت و تخصص کافی برخوردار است. با انواع رنگ، ساخت رنگ های جدید و بکارگیری رنگ های تخصصی آشنایی کامل دارد و بهترین نتایج را به مخاطب خود ارائه می نماید.

 

رنگ ها چطور ساخته می شوند؟

رنگ دانه های رنگی کوچک رنگ های شیمیایی را تشکیل می دهند که عموما به حالت پودری شکل هستند. در برخی موارد خاک رس به عنوان مواد طبیعی برای ساخت رنگ دانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت رنگ می توان رنگ دانه ها را با آب، روغن و یا سایر مواد شیمیایی ترکیب کرد. بهتراست این ترکیب بگونه ای انجام شود تا به خوبی بر روی سطوح بچسبند و مقاومت بالایی داشته باشند.

در بهترین حالت ممکن می توان رنگ ها را از بازار بصورت آماده تهیه کرد که زحمت ساخت را هم نداشته باشید. ساخت رنگ از آن جهت است که برخی نقاشان ساختمان به دلیل مهارت و علاقه خاصی که به رنگ ها دارند میتوانند رنگ هایی را تولید کنند که هیچ برندی قادر به ساخت آن نیست. این فرمول ها مختص کاتالوگ رنگ نقاشی ساختمان خودشان است و کسی جز این نقاشان از فرمول اسرار آمیز ان مطلع نیست.

گاه رنگ چنان نقش مهمی در زندگی این افراد پیدا می کنند که در هر صورت بدون صرف وقت زیاد و اتلاف زمان قادر هستند رنگ های جذاب و دیدنی را برای مشتریان خود بسازند که بسیار تحسین بر انگیز است.

 

ابزار های نقاشی ساختمان مدرن

قلم مو : اولین و قدیمی ترین ابزاری که همه ما با آن بخوبی اشنا هستیم قلم مو است که انواع مختلف دارد.

انواع قلم مو نقاشی ساختمان

  • قلم مو بادبزنی، تخت و گرد
  • قلم مو گرد
  • قلم مو تخت
  • قلم مو BRIGHT
  • قلم موی FILBERT
  • قلم مو سرکج
  • قلم مو MOP

اسپری :

هنگامی که رنگ تحت فشار وارد قوطی شود اسپری ساخته می شود. بسیاری از نقاشان و هنرمندان در خلق آثار هنری خود از اسپری رنگ های مختلف استفاده می کنند. همچنین کارخانجات ساخت خودرو، لوازم خانگی و سایر تولید کنندگان برای نقاشی تولیدات خود از این ابزار استفاده می کنند.

غلتک :

با استفاده از این ابزار کاربردی نقاشی ساختمان بسیار آسان شده و افرادی که حرفه ای نیستند هم می توانند با آن به راحتی کار کنند. تنها عیب غلتک، عدم کارآیی آن برای نقاشی زاویه و گوشه های دیوار است.

پمپ :

پمپ های نقاشی همانند اسپری عمل می کنند و رنگ را تحت فشار بصورت یکنواخت بر روی سطح می نشانند. ظرفیت پمپ رنگ به مراتب از اسپری ها بیشتر است و برای استفاده از آن ها یا هر رنگ دیگری توصیه می کنیم از ماسک و عینک مخصوص استفاده نمایید تا مواد شمیمیایی به سلامتیتان صدمه ای وارد نکند.

 

چه مدت زمان طول خواهد کشید تا رنگ نقاشی ساختمان خشک شود؟

رنگ ها برای خشک شدن به فاکتورهای مختلفی وابسته اند. نوع رنگ، دمای مخیط، فصل و غیره بستگی دارد. بعنوان مثال رنگ های روغنی در فصول گرم 8 ساعت زمان نیاز دارند تا کامل خشک شوند. رنگ پلاستیک در دو یا سه ساعت هم خشک می شود و برای خشک شدن رنگ اکریلیک این مدت زمان خیلی کمتر است.

اما در بهترین حالت ممکن برای همه رنگ های نقاشی ساختمان 24 ساعت زمان دهید تا کامل خشک شود تا هیچ خدشه ای به آن وارد نشود.

برای دست یافتن به بهترین رنگ بر روی دیوار چه باید کرد؟

  1. قبل از آنکه نقاشی ساختمان را شروع کنید بهتر است خرابی ها و پوسته پوسته های دیوار را رفع کنید و دیوار و سقف ها را در صورت لزوم مرمت کنید.
  2. سطح صاف و یکدستی را به وجود آورید تا رنگ جلوه بهتری از خود نشان دهد.
  3. از زیرکارهای مناسب جنس دیوار و رنگ مورد نظر استفاده کنید تا به عنوان واسطه بخوبی به دیوار بچسبد و رنگ را بهتر به خود جذب کند.
  4. برخی رنگ ها با یک بار اجرا نتیجه نمی دهند و برای رسیدن به نتیجه ایده آل باید چند دست رنگ شوند. این رنگ ها برای خشک شدن مدت زمانی بیش از 24 ساعت ممکن است نیاز داشته باشند.

بعنوان مثال: برای نقاشی دیوارها عموما از یابار رنگ آمیزی و در برخی رنگ ها چند بار رنگ آمیزی باید انجام شود. رنگ آمیزی درب و پنجره های چوبی با یک بار نقاشی نتیجه نمی دهند و باید سه مرتبه رنگ پیاده سازی شوند تا به عنوان عایق و محافظ خوبی در مقابل شرایط جوی و آب و هوا عمل کند.

مراحل مختلف برای نقاشی مدرن ساختمان

 

شناخت رنگ نقاشی ساختمان

رنگ های نقاشی ساختمان را می توانید در بازار به نام های رنگ روغنی براق، رنگ روغنی مات و رنگ پلاستیکی، رنگ اکرولیک، رنگ جوتن، رنگ های سایف، رنگ بلکا، رنگ مولتی کالر و غیره در بازار بیابید. هر یک از این رنگ های ویزگی های خاص خود را دارند که هرگز در رنگ دیگر نخواهید یافت.

رنگ های روغن قوام بالایی دارد و قابلیت شستشو دارد که به راحتی نظافت می شود. اما عیب بزرگ آن نمایش تمام ایرادات دیوار پس از نقاشی است. اما در مقابل رنگ پلاستیک پوشش دهی زیبا تری به دیوار می بخشد در حالی که همه نواقص و ناهمواری های دیوار را از دید پنهان می کند. اما عیب بزرگ آن مقاومت پایین و عدم قابلیت شستشو است.

با این وجود باید رنگ ایده آل تری وجود داشته باشد تا بتواند به دیوار در عین مقاومت بالا زیبایی هم ببخشد. رنگ های روغنی مات، پیشنهادی عالی و مقرون به صرفه برای داشتن سطحی صاف و یکدست، همراه با ماندکاری رنگ بالا و قابلیت نظافت است.

سایر رنگ ها علاوه بر مقاومت بالا و پوشش دهی مناسب، آنتی باکتریال، قابلیت تنفس، عایق گرما و سرما، مقاوم در مقابل ضربه و اشعه فرابنفش خورشید، ضد گرد و غبار و مقاوم در مقابل انواع شرایط اب و هوایی و همچنین علاوه بر کاربردهای داخلی مناسب برای نقاشی نمای ساختمان نیز می باشند.

 

رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید

هیچگاه برای انتخاب رنگ های مختلف برای نقاشی ساختمان خود دچار تردید نشوید. بهترین روش برای نقاشی مدرن ساختمان استفاده از ترکیب رنگ های مختلف در کنار یگدیگر است. با استفاده از یک رنگ شما حس دلزدگی و خستگی را در افراد و اعضای خانواده القا می کنید و به مرور زمان باعث کم شدن احساسات در میان اعضای خانواده هم ممکن است بشود.

اما استفاده از رنگ های زنده و گرم باعث می شود کانون خانواده همیشه گرم و لذت بخش بماند و هر رنگ با القای پیام خود حس خوشایندی را در افراد به وجود اورد. اگر در طبیعت با دقت به گشت و گذار بپردازید می بنیید انچه که به شما حس مثبت می دهد دیدن رنگ های مختلف است که روح را صفا می بخشد.

بنابراین هرگز در انتخاب چند رنگ برای نقاشی ساختمان و طراحی دکوراسیون ایرادی متوجه کار شما نمی شود. دست از پیروی از سنت ها بردارید و زندگی مدرن را با حس و حال جدید تجربه کنید.

قبل از استفاده رنگ آن را تست کنید 

قبل از انکه رنگ ها را در نقاشی ساختمان استفاده کنید. ابتدا با غلطک یا قلم مو در بخش کوچکی از دیوار رنگ را بزنید و اجازه دهید خشک شود. این کار بهتر است در روز انجام شود تا دید بهتر و واقعی تری داشته باشید. نور چراغ در شب باعث جذابیت و جلوه بیشتر رنگ می شود که حقیقی نخواهد بود. پس از خشک شدن اگر رنگ مورد نظر شما است که کار نقاشی را شروع کنید در غیر اینصورت در تغییر رنگ اقدام نمایید.

 

توصیه های کاربردی مهم برای استفاده از رنگ های متنوع

انتخاب رنگ نقاشی ساختمان بستگی به شما دارد که تمایل داشته باشید با چه رنگ هایی احاطه شوید. شاید نسبت به آن رنگ ها انتقاد یا پیشنهاداتی هم بشود، پذیرای همه نظرات باشید اما در نهایت ببینید دلتان چه می گوید؟ می پسندد یا خیر؟

افراد در سلایق متفاوت هستند پس قرار نیست سلیقه شما با خواهر، برادر یا هر یک از دوستانتان یکی باشد، در اینصورت دیگر خانه متعلق به شما نیست و گویا خانه عزیزانی که دائم در حال اظهار نظر هستند، است.

سبک شخصی خودتان را داشته باشید و در انتخاب و بکارگیری رنگ ها جسورو مصمم باشید. اما اگر در انتخاب رنگ سردرگم هستید می توانیم پیشنهاد های رنگی به شما بدهیم تا بهتر بتوانید انتخاب کنید. رنگ هایی که برای اپارتمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند شامل آبی مات، خاکستری تیره، سفید، توسی است که در کنار آن می توان از رنگ های زیتونی، سبز پر طاووسی، سورمه ای، طلایی، زرد، قرمز و غیره استفاده کرد.

شاید برای تنوع بتوانید رنگ های جگری، توسی، قرمز که زیاد هم رایج نیستند را به عنوان گونه ای خاص از نقاشی مدرن ساختمان بپذیرید. در کنار این رنگ ها می توان رنگ های طلایی، کرمی، شیری، استخوانی، عاجی، نقره ای و غیره را بکار گرفت.

 

جهت دریافت قیمت و سفارش نقاشی ساختمان با تماس بگیرید.

بازدید و مشاوره رایگان

تماس با نقاشی ساختمان الماس

شاهیان